• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Nadrabianie lekcji

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Lekcje WTOREK (22 września 2020)

Poniżej przedstawiam materiał na 22 września 2020:

Lekcja 1

1. Malowanie farbami swojego autoportretu. (Dzieci, które są nieobecne bardzo proszę o dostarczenie autoportretu po powrocie do szkoły, ponieważ prace będziemy wieszać w klasie)

2. Powtórzenie piosenki z 21 września.

 

Lekcja 2

1. Słuchanie fragmentów książki Rafała Witka „Pierwszaki z kosmosu”; wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionej na ilustracji (na placu zabaw); uzupełnianie i opowiadanie historyjki obrazkowej z uwzględnieniem związków przyczynowo-skutkowych; analiza słuchowo-wzrokowa imion; wyodrębnianie głosek w nagłosie  i wygłosie; ćwiczenie spostrzegawczości – wyszukiwanie poznanych liter na ilustracjach; zabawy kreatywne i integracyjne.

Fragment "Pierwszaki z kosmosu":


Pytania do tekstu:

- O czym opowiadał ten fragment? 

- Czy Wy pamiętacie swój pierwszy dzień w szkole? Jak go wspominacie? 

- książka "Dzień odkrywców" (brązowe ćwiczenia) str. 8-9 

 

- zabawa integracyjna:

-Cebula (dzieci siedzą w dwóch kręgach naprzeciwko siebie, mają minutę aby porozmawiać na wyznaczony temat z osobą, która siedzi na przeciwko )
-Zabawa z piłką (dzieci podają sobie piłkę, jedno dziecko stoi tyłem do grupy i na klaśnięcie, kto trzyma piłkę w rękach ten opuszcza krąg) 

Lekcja 3 i 4

(edukacja przyrodnicza)

Ustalanie, w jaki sposób poznajemy świat; odpowiadanie na pytania dotyczące wyglądu przedstawionych przedmiotów i ich zastosowania; odgadywanie zagadek; zabawa „Co to jest?” – rozpoznawanie przedmiotów za pomocą zmysłu wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku.

 

1. Jakie mamy zmysły? W jaki sposób możemy coś poznać? (smak, węch, słuch, zapach, dotyk) 

2. Podręcznik do edukacji polonistycznej str. 24-25

 

3. ćwiczenia do edukacji polnistycznej str. 24 

4. Ksiązka "Dzień odkrywców" (brązowa ksiązka) str. 10-11


 

5. Zabawy ze zmysłami:

-> Kogo słyszę? Ustaw grupę w kole, niech jedna osoba zamknie oczy. Poproś jedno dziecko o ciche wypowiedzenie słowa. Niech osoba z zamkniętymi oczami zgadnie, kto je powiedział. Zmień kilka razy role. 

-> Głuchy telefon 

-> Przewodnik bez słów - jedno dziecko zamyka oczy a reszta próbuje słownie doprowadzić je na drugi koniec sali, 

-> Bystre oko - zabieramy jedego z uczniów, a reszta musi zgadnąć kogo brakuje,

-> Słuch - dzieci siedzą w kręgu z zamkniętymi oczami, rozpoznają puszczone dźwięki, 

-> Dotyk - dzieci siedzą w kręgu, próbują dotykiem zgadnąć co jest w worku 

6. Dzieci zapisują w zeszycie w LINIE: "TEMAT: ZMYSŁY", następnie wycinają elementy z karty pracy i wklejają do zeszytu tak aby, obok oczy(zmysł wzroku) znajdował się przemiot, który rozpoznamy używając tego zmysłu. :

 

 

 

 

20 września 2020   Dodaj komentarz
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Aleksandrasiwak12 | Blogi