Poniżej przedstawiam materiał na 22 września 2020:
Lekcja 1
1. Malowanie farbami swojego autoportretu. (Dzieci, które są nieobecne bardzo proszę o dostarczenie autoportretu po powrocie do szkoły, ponieważ prace będziemy wieszać w klasie)
2. Powtórzenie piosenki z 21 września.
Lekcja 2
1. Słuchanie fragmentów książki Rafała Witka „Pierwszaki z kosmosu”; wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionej na ilustracji (na placu zabaw); uzupełnianie i opowiadanie historyjki obrazkowej z uwzględnieniem związków przyczynowo-skutkowych; analiza słuchowo-wzrokowa imion; wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie; ćwiczenie spostrzegawczości – wyszukiwanie poznanych liter na ilustracjach; zabawy kreatywne i integracyjne.
Fragment "Pierwszaki z kosmosu":
Pytania do tekstu:
- O czym opowiadał ten fragment?
- Czy Wy pamiętacie swój pierwszy dzień w szkole? Jak go wspominacie?
- książka "Dzień odkrywców" (brązowe ćwiczenia) str. 8-9
- zabawa integracyjna:
-Cebula (dzieci siedzą w dwóch kręgach naprzeciwko siebie, mają minutę aby porozmawiać na wyznaczony temat z osobą, która siedzi na przeciwko )
-Zabawa z piłką (dzieci podają sobie piłkę, jedno dziecko stoi tyłem do grupy i na klaśnięcie, kto trzyma piłkę w rękach ten opuszcza krąg)
Lekcja 3 i 4
(edukacja przyrodnicza)
Ustalanie, w jaki sposób poznajemy świat; odpowiadanie na pytania dotyczące wyglądu przedstawionych przedmiotów i ich zastosowania; odgadywanie zagadek; zabawa „Co to jest?” – rozpoznawanie przedmiotów za pomocą zmysłu wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku.
1. Jakie mamy zmysły? W jaki sposób możemy coś poznać? (smak, węch, słuch, zapach, dotyk)
2. Podręcznik do edukacji polonistycznej str. 24-25
3. ćwiczenia do edukacji polnistycznej str. 24
4. Ksiązka "Dzień odkrywców" (brązowa ksiązka) str. 10-11
5. Zabawy ze zmysłami:
-> Kogo słyszę? Ustaw grupę w kole, niech jedna osoba zamknie oczy. Poproś jedno dziecko o ciche wypowiedzenie słowa. Niech osoba z zamkniętymi oczami zgadnie, kto je powiedział. Zmień kilka razy role.
-> Głuchy telefon
-> Przewodnik bez słów - jedno dziecko zamyka oczy a reszta próbuje słownie doprowadzić je na drugi koniec sali,
-> Bystre oko - zabieramy jedego z uczniów, a reszta musi zgadnąć kogo brakuje,
-> Słuch - dzieci siedzą w kręgu z zamkniętymi oczami, rozpoznają puszczone dźwięki,
-> Dotyk - dzieci siedzą w kręgu, próbują dotykiem zgadnąć co jest w worku
6. Dzieci zapisują w zeszycie w LINIE: "TEMAT: ZMYSŁY", następnie wycinają elementy z karty pracy i wklejają do zeszytu tak aby, obok oczy(zmysł wzroku) znajdował się przemiot, który rozpoznamy używając tego zmysłu. :